God jul!

Hansi har en förkärlek för att stoppa saker i näsan. När de gått och lagt sig igår hördes det plågade rop från deras rum:
-Aj, aj, aj!
Jag sprang dit för att se vad som hänt.
-Aj, jag stoppade pilen i näsan och den fastnade och det gjorde ooooooooont!
-Jag har inte stoppat någon pil i näsan! förkunnade hennes syster. Jag sa att hon skulle dra ut den.

Hansis ena näsborre var lite svullen, det syntes tydligt var hon hade proppat in pilen (inte en vass, utan en leksakspil med metallspets, en mycket uppskattad julklapp från morbror Bjao innan den hamnade i näsan.)

Hansi har även provat att proppa näsan ful med ädelost, så jag hoppas att hon har förstått att näsan kan man peta i med fingrar, men inte så mycket mer.

Nu ska jag och Puffen skriva hemliga lappar som leder till en julklapp vi gjort till småsyrrorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0