Jobbar alla föräldrar på bank?

Jag hämtade mina småpluttar 16.30 idag. De var ensamma kvar med fröken, glada visserligen men ändå, de enda barnen kvar. Som vanligt. Vad jobbar alla andra föräldrar med, jag är ju lärare och jobbar 80 %, varför är mina barn de enda som är kvar? Jobbar alla föräldrar på bank? De slutar väl 15.00 varje dag? Jag fattar inte! Hur gör de för att hinna jobba och hämta tidigt? Jag har dessutom en restid på endast 5 minuter.

Som grädde på moset meddelade dagisfröken att luciafirandet äger rum måndag den 15 kl. 15.00. Så bra, då börjar min sista lektion! Jag vill ju se Hansi och Dosi stå och spreta med fingrarna och sjunga en sockerbagare och de vill ju att jag ska vara där. Kan jag ta ledigt igen? Jag stirrade surt på fröken och övervägde mina chanser att få dem att byta tid, kväll, tidig morgon, en timme senare, men insåg att det inte hade så stora chanser att lyckas. Så jag teg och stirrade och teg och stirrade och det blev lite dålig stämning så vi hämtade Puffen istället på fritids och åkte hem.

Men vad jobbar alla föräldrar med och hur lyckas de hämta så tidigt?

Kommentarer
Postat av: elisabeth

här i ume har swedbank öppet till 18 alla vardagar, så om ni flyttar hit kanske det är fler barn kvar?

2008-12-06 @ 11:45:50
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0