Julbordet

Puffen har tagit bort pressen av att skapa ett fantastiskt julbord. Vi pratade om vad vi ville äta på julafton och jag föreslog köttbullaroch erbjöd dessutom att vi kunde ha två sorter, hemlagade som vi gillar och mamma Scans som barnen älskar. "Ja det blir bra, vi kan äta köttbullar och makaroner" beslutade Puffen.

Jag undrar vilken sorts heroin de har i köttbullarna egentligen. Köttbullar med makaroner är den enda rätt som alla tre tjejer älskar, alltid. Men det ska vara köpebullar, hemgjorda är lite äckliga. Vad har de i dem? Vad är det som gör dem så fantastiskt goda? Det måste vara något som är otroligt beroendeframkallande hos barn. Det kanske är dags att köpa "Den hemlige kocken" och lära sig vad maten egentligen innehåller.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

jag har den hemliga kocken, sara läs den inte. du kommer inte vilja veta vad som står, vad allt är. och speciellt om de gillar scan kan det ju vara bra att du gillar sånt oxå...eller eh...jag vet inte

2008-12-16 @ 11:16:09
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com
Postat av: Anna

Hm... nä.. kanske inte läsa... kanske du inte alls vill veta vad de har i... kanske leder till förbud av denna enda rätt som går ner. Vad ska de leva på då alla stackars svenska barn.

2008-12-16 @ 15:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0