morr

Jag är lite arg idag, har varit hela veckan, arg och trött. Kanske inte så bra tillfälle att skapa en ny blogg, men det kommer väl gladare dagar. Idag hade det uppenbarligen smittat av sig på Dosi, för hon morrade kraftigt när vi gick från dagis, eller snarare gnällde. Hansi var på bättre humör och kvittrade således vänskapligt till Dosi när vi gick ut genom dörren "Var inte en sån gnällapa!" "Jag är ingen gnällapa!" gnällde Dosi argt tillbaka.

Hon är så känslig för hunger den stackars lilla filuren och eftersom det var fredag åkte vi och köpte pizza. På gammbloggen (sinkeluren.blogspot.com) har jag beskrivit Hansis och Dosis matvanor, en glufsar proteiner och den andra kolhydrater. Samma mönster gäller pizza, Hansi äter mitten och Dosi gnager på kanterna. Idag gjorde de en systerlig uppdelning av sina bitar och lyckades tillsammans äta sig till efterrätten: rosa klubba.

Puffen sa i bilen: "Mamma, jag tror jag är lite konstig...."
(Oj då, vad har nu hänt?)
"Hemma älskar jag att leka med Barbie, men på Fritids så har de ett dockhus och där vill jag inte alls leka....Det är lite konstigt tycker jag. Undrar vad det beror på?"

Nu sover alla barn, den konstiga, den gnälliga och den glada.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

åååhhh vad jag saknar er! flytta till ume

2008-12-06 @ 11:44:16
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0