Namn

Namnet Sinkeluren är helt och hållet Hansis påhitt. Hon är väldigt bra på att komma på namn.I somras hette jag helt plötsligt Idemoj och nu i höstas ropade plötsligt alla tjejer på Sinkeluren och det var tydligen jag.

Dosi är lite känslig vad gäller namn, man får inte kalla henne vad som helst. Jag tror det började när en fröken på hennes dagis började kalla henne Lollo. Jag asocierar Lollo med tjejer i rökruta och ville inte att det skulle fastna så vi pratade lite om vad vi heter och vad vi kallas och det tog skruv för omman försöker kalla henne något anat än hennes namn eller hennes hemmasmeknamn vrålar hon argt: "Jag heter faktiskt LOOOOOVIIIIIIIIISA" Lovis, Dosi och Lola går bra, men allt annat stöter på patrull.

Och gud nåde oss när vi hittade på alla barnen historier och rimmade hennes namn på fisa. Tjejen har integritet och hög röst.


Kommentarer
Postat av: elisabeth

polisa sa idag till våra föräldrar att hon tyckte att jag var bra på att skriva, när jag läser här ser jag vem i familjen som är bra på att skriva, uppdatera ofta! jag gillart!

2008-12-07 @ 03:20:34
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0