en tand är lös

Vi har haft lite dataproblem här hemma, men nu har Joxen fixat det. Dessutom har Puffen tappat sin första tand!!!!!! Istället för en fladdertand har hon numera en liten glugg med en ny tand på väg upp. Den gamla tanden hämtade tandfen inatt, men innan dess höll det på att bli katastrof. Puffen skulle borsta tänderna och tänkte för ordningens skull tvätta även den tand som inte längre sitter fast i munnen och den försvann. Hon la den på kanten till tvättstället, hämtade sin tandborste och vips så var tanden borta. Tack och lov tittade jag i tidningskorgen under tvättstället innan jag började ta bort vattenlåset, för den hade gömt sig längst ner under lite toapapper och tidningar. Jag undrar varför det alltid ligger en sepentin av toapapper i badrummet? Är det någon som vill parta till det lite?

Hansi sitter i Puffens rum och sjunger: "Hanna stinker så mycket som en gris" om och om igen. Hon säger att de sjöng den sången på Bolibompa. Det undrar jag också över.

Nu ska vi gå ut i solen och pollenhelvetet.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

ska vi inte byta liv lite? du får sy, äta vegetariskt och gå på fest, så får jag lyssna på dina barn i vårsolen. do we have a deal?

2009-04-09 @ 09:00:57
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0