hemligheter

När jag lägger Hansi och Dosi säger Dosi:
-Mamma, vi har en hemlighet i våra smyckeskrin!
-Jaha, vad spännande.
-Det är hemligt.
-Vad är det då?
-Det är....Dosi avbryts av Hansi som säger:
-Tyst, säg det inte, det är hemligt!
-Just ja, säger Dosi.
-Men kan ni inte berätta? Vad har ni i skrinen?
Hansi och Dosi svarar i kör:
-Ja!
-Nej!
Dosi knäcktes ganska snabbt och berättade under ivrigt hyschande från Hanna att de minsann har GODISAR i smyckeskrinen, godisar som de har hittat ute. Hansi ser besvärad ut. Jag ber dem att spara sina godisar till imorgon, för då är det ju lördag och då får man äta godisar, även om jag funderar mycket på var de har hittat dem, på gatan? Äckligt? Jag tjuvkikar helt fräckt och tycker att godisarna ser ut som godisar och inte äcklisar.

Jag går ut och lämnar dörren på glänt, som vanligt. Bakom mig hör jag tassande steg och helt plötsligt är dörren stängd. Mitt sjätte mammasinne vaknar och jag smyger fram till dörren, öppnar den och ropar:
-Aha!
Jag försöker låta som en hemlig agent eller något och tycker att jag är väldigt rolig. Det tycker inte Hansi och Dosi som börjar gråta, skräckslagna över att ha blivit tagna med handen i kakburken, eller smyckeskrinet i det här fallet. Hansi snyftar fram att Dosis godis var försvunnen och att hon skulle få en av Hansi som hade två. Dosi har gått runt idag och sagt att Hansi är den snällaste systern i världen och så är det kanske. De slutar gråta och får en extra omstoppning.

Just nu är dörren stängd igen, men nu får Joxen agera agent. Det verkar oskyldigt nog därinne. Inget förbjudet tugg. Jag vet numera vilket av mina barn som är en öppen bok och vilken som mer lutar mot musselsmusselstilen. Undrar om det kommer att hålla i sig när de blir större?

Kommentarer
Postat av: elisabeth

kom du fram till vilken som var vilken NU? det har jag ju vetat jättelänge, dosi öppen och hansi är mussla, hehehe blir du arg nu? hur som helst så är detta min favvo blogg! jag ser framemot att få höra vad som kanske hände på grillmiddagen.puss

2009-04-25 @ 18:26:14
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0