Kalasat

Ja, vad hände på grillmiddagen? Vi gick dit vid fem, plockade fram lite grillsaker, blåste på grillen, åkte rutchkana och rumlade hemåt efter klockan tio. Faktiskt nästan halv elva. Dosi somnade, men Hansi och Puffen höll sig vakna och var på ett strålande humör. Det var jag med.

Dagen efter tog vi en ordentlig sovmorgon, Puffen gjorde ett försök att stiga upp runt sju, men jag fick henne att somna om och vi sov till nio hela familjen och åt sedan frukost ute. Mycket vårglassigt!

Igår var vi också på kalasmaraton, två kalas och en lunch hann vi med och nu är det bestämt att soppor ska bli min paradrätt. Eller jag har bestämt, Joxen minns fortfarande nudlarna som var min förra blivande paradrätt. Jag ska köpa en stavmixer och lite ärtor och sedan ska vi äta soppa minst en gång i veckan. God ärtsoppa som vi åt på lunchen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0