en liten sköldpaddsbebis

Hansi har varit min lilla sköldpaddsbäbis idag. Jag vet inte riktigt vad det innebär mer än att jag är sköldpaddsmamman och hon är sköldpaddsungen som vill ligga under mitt skal. Hon är så liten att hon bara kan gå på frambenen.
-Dosi och Puffen är två barn som är födda i Kina och jag är en liten sköldpaddsbebis som du hittade på ett barnhem.
-Ja, och då sa jag, vilken söt liten sköldpaddsbebis med lockigt hår. Vill du följa med mig hem lilla sköldpaddsbebis?
Hansi ser mycket nöjd ut
-Men du får bara följa med mig hem Hansi, jag vill inte att någon annan mamma kommer och tar dig. Jag vill ju ha min lilla sköldpaddsbebis.
Hansi ser ännu mer nöjd ut.
-Nej, jag ska bara följa med dig, annars blir du så ledsen.
Hon tänker en stund och skrynklar plötsligt ihop hakan och börjar gråta lille Skutt-tårar vid tanken på hur ledsamt det skulle vara om jag inte hade min lilla sköldpaddsunge. Sedan bestämmer vi att hon aldrig ska flytta hemifrån.

Kommentarer
Postat av: bettet

Hansi verkar funder över det där mycket nuförtiden. Själv så har jag bott på "hotell berghem" hela helgen, där får man rygg och fotmassage, man får bada i badkar, man får dricka vin och äta chips. man får skratta och göra en massa annat skoj. Det är fint det!

2009-12-06 @ 18:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0