nöden är kreativitetens moder

Dosi har önskat sig en hello Kittydator i julklapp. Hon har önskat och önskat, men tyvärr är alla datorer slut. I leksaksaffären och på nätet är det slut i lager och de andra barndatorerna ser tråkiga ut (tycker jag i a f). Men eftersom jag var den enda i familjen som blev utan chokladkalender i år har Jox köpt en chokladask åt mig (merci Joxen!). Askens form påminner väldigt mycket om en laptop och efter en timmes idogt pysslande har Dosi byggt sig en egen dator med tangenter, styrplatta och ett spel med en mamma som plockar blommor och hjärtan. Nu sitter hon bredvid mig och spelar sitt spel på sin egen dator.
Annars julstädar/pysslar vi mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0