tjuvlyssnat från systrarnas veckomöte del 3

Puffen: Vi har mycket att avhandla idag, så det är viktigt att vi följer dagordningen jag mejlade ut till er igår. Har vi några övriga frågor?
Dosi: Jag har inte läst mina mejl, mamma satt och spelade det där Bamsespelet igår så jag kom inte åt datorn.
Hansi: Jag har en övrig fråga.
Puffen: Ok, dagens huvudpunkt är mammas vikt. Vi får inte låta henne fetta på sig, det är inte bra för hälsan.

Instämmande mummel

Puffen: Därför är det viktigt att vi sätter in stöten vid de mål vi kan, dvs frukost och middag. Lunchen kan vi inte påverka och tyvärr inte kvällschokladen heller.
Dosi: Men om vi hittar en chokladkaka kan vi väl äta upp den?
Hansi: Självklart! Allt för mammas hälsa! Men om vi är med i affären när hon handlar är det inte lika troligt att hon köper choklad. Om hon gör det ska vi alltid fråga om det är lördag. Alla vet att man bara får äta godis på lördagar, men det är nog bra att påminna om det ibland.
Puffen: Bra. För det till protokollet Dosi, vi beslutar det. Men nu tillövriga måltider, det är viktigt att hon inte får sitta för länge vid bordet, då hinner hon inte okynnesäta. Kom ihåg, det finns alltid saker hon kan hämta, ny sked, ketchup, macka, mjölk, vatten, möjligheterna är oändliga!
Hansi: Hi hi hi, mamma kommer att bli så smal!
Dosi: Ja, men det är viktigt att hon förblir smal också. Vet ni att risken för hjärt och kärlsjukdomar ökar drastiskt med varje kilo, det läste jag i pappas läkartidning.
Puffen: Med springet från bordet får hon ju motion också.
Hansi: Ja, motion behöver hon! Har ni sett vad glad hon blir när vi säger att hennes mat är god? Visst är det gulligt? Fortsätt med det, kom ihåg att vi älskar mamma även om vi inte älskar hennes mat. Jag har ett hemligt matförråd under sängen för dagar då det är riktigt oätligt.
Dosi: Ja, måtte sportlovet ta slut snart så pappa lagar maten igen.
Hansi: Min övriga fråga rör hushållspapper. Våra aktier i Skona går riktigt skapligt, men det skadar ju inte att hälla ut ett glas mjök per måltid eller så.
Dosi: Jag brukar dra ut långa girlanger av toalettpapper när jag är på toa.
Puffen: Ja, det är bra tjejer, snart har vi vår Securitasvakt för toaletten. Mötet är avslutat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0