Första dagen

Vi tog oss till dagis, fritids och jobb idag trots att det var svårt. Aldrig har väl tjejerna varit gosigare eller morgonbolle i soffan mer lockande. Men vi tog oss i väg och tjejerna visade prov på stor tapperhet när vi tog farväl. Jag hade lite draghjälp av Puffens bästa klasskompis som satt och väntade när vi kom.

Sen jobb, jobb, jobb och hem till dukat bord. Hjärta idag med.

Jag berättade för Joxen om att dagen för mig inleddes med att en man pratade lite om läget i Gaza, jag vill gärna höra vad han hade att säga men det gick inte för en man kom inkörande i sin permobil, körde fel, backade, rusade motorn, flyttade stolar och så var informationen slut. Jag avslutade berättelsen om min dag lite surt med att muttra: "Kom i tid gubbe!!!!!!"

"Kom i tid gubbe!!!!! Kom i tid gubbe!!!!" kvittrade Hansi glatt och jag insåg att min lilla dotter lärt sig något nytt och användbart. Kanske för livet.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

du måste förklara, jag fattade inte vem gubben var, joxen satt ju redan där? vem är pensioneren?

2009-01-07 @ 22:39:42
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com
Postat av: sinkeluren

Men Bettet, Jocke är faktiskt ingen gubbe! Det var ju en man på jobbet ju! Jag skulle aldrig kalla Jocke för gubbe (eller ibland säger jag faktiskt "håll käften gubbe", men då citerar jag bara mamma och då gills det inte!)

2009-01-07 @ 22:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0