förvirrad natt

Vi ska försöka vänja av barnen att sova i vår säng (igen!). Joxen sov på en luftmadrass i köket som barnbuffert, det var meningen att han skulle stoppa den strida strömmen av barn som ville smyga ner i mammafamnen under natten. Det är där man ska vara på natten tydligen och vi har i perioder provat allt vi kunnat komma på eller läst om, klistermärken, andra mutor, ännu större mutor, leda tillbaka, ligga på golvet osv, utan framgång. Nu är det dax igen. Första natten gick inte så bra, Jocke kom instormande och hämtade ett barn som krupit ner hos mig, jag trodde skamset att det var Hanna (som jag hade i uppgift att hålla koll på) men det visade sig att det var Puffen som lyckats smyga sig förbi pappahindret och nått sitt mål.

När jag vaknade på morgonen efter en förvirrad natt med olika besök av olika barn, de är väldigt lika nattetid eller så är det mina ögon som inte fungerar så bra, hörde jag Hansi som satt och sjöng i köket, en sorgsen låt med melodi "Bjällerklang" som hon hittat på själv och handlade om hur synd de var om henne just då. När hon sjöng:
"Pappa och Lovisa tycker inte om mig och det tycker jagär tråååååkigt" gick jag upp.

Nu är Hansi glad igen och bakar bröd med sin pappa som faktiskt verkar tycka om henne. Dosi däremot har vaknat på fel sida och låter närmast som en kallstartad moped.

Jag tror att det är min tur att campa i natt. Huvva!
'

Kommentarer
Postat av: Ann-Catherine Fessé

Lycka till inatt Sist vi campade vaknade vi på tomma luftmadrasser

2009-01-17 @ 21:35:54
URL: http://sinkeluren.blogg.se/
Postat av: Sinkeluren

Inte hos oss hoppas jag? Håll tummarna för att jag och madrassen håller måttet så jag inte hamnar i Puffens säng.

2009-01-17 @ 23:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0