Jämmer och elände

När jag kom insmygande i fredags natt möttes jag av ett spöke i dörren, eller det visade sig vara Joxen som hålögd stod i hallen och uppgivet väste:
"Dosi har magsjuka."
Jag drabbades av dåligt samvete och sjöng:
"Men hon gick ändå till balen, fast lillan var sjuk i kväll"

För de som inte lyssnat på Maritza Horn är det en låt som handlar om en mamma som prioriterar att gå på fest istället för att vara hemma med sitt sjuka barn. När hon kommer hem har lillen dött. Det finns en ganska tydlig sensmoral i låten, mammor ska inte lämna hemmet, då dör barnen och mamman får ångra sin festkväll resten av livet.

Alla mina hade dock överlevt, Joxen var nog den som hade haft störst näradödenupplevelse när han skulle plocka korv i Dosis säng. Dosi tillfrisknade mirakulöst så fort jag kom hem och sov hela natten. Nu roar vi oss återigen på hemmaplan, det är här det händer, det som händer. Vi har skjutit upp julgransplundringen på obestämd tid, men julen varar ju till påska så vi har ju lite tid på oss.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vaad bryr hon seej om hemmet? Blott hyllning av herrar hon fåår.... osv... hmmmm lalalala... medan dansen den går

2009-01-15 @ 20:01:33
Postat av: Sinkeluren

Ja oj vad hon dansar! Men så slutar det ju illa också, allt är förött, lillen har dött medans valsen den gått (gött?)



Man kanske får gå ut om man inte dansar?

2009-01-15 @ 22:49:20
URL: http://sinkeluren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0