andelunda

Nu är det klart! Efter några vändor på diverse affärer, mest Bauhaus och moderskeppet IKEA, är Hansis och Dosis rum numera andelunda som Dosi konstaterade. De har fått Elfa-backar i garderoberna (varför visste jag inte att det fanns något så underbart?) och en ny hylla som rymmer allt, alla leksaker, alla Barbiesar, barbiehus, barbiekläder, pippihus, gosedjur, dockor och vi har satt in smålådor för de viktiga saker som är extremt små och alltid försvinner mystiskt just kring sängdax och som måste hittas eftersom kvällen är sen och små flickor är extra känsliga just då. Nu har de sakerna egna lådor vilket gör att det kanske, eventuellt, blir lite lättare att hitta dem. Städmoralen har höjts, Hansi och Dosi har skurat hela kvällen så deras rum doftar såpa. Hansi drog över vårt rum också när hon ändå var i farten.

Dosi har konstruerat en nyckelknipa, tre nyckelringar och en reflex som hon har satt ihop i ett knippe, eller en knipa som hon säger. Hon är omåttligt stolt över sin knipa, igår kväll hade hon ont i örat och fick stanna uppe sent och ligga i soffan på min arm och hon låg och pratade oavbrutet om sin knipa i en timme. Skulle Hansi kunna göra en? Vad skulle hon kunna använda i så fall?  Dosi skulle kunna hjälpa till. Var får man tag på reflexer? Finns det fjärilsformade reflexer? Skulle inte kroken i taket passa perfekt för att hänga hennes knipa där? Men hur skulle det gå om den hängde där och hon inte nådde den? Vad skulle hon säga då? Skulle mamma nå så högt? Vad skulle mamma behöva kliva på? Osv.

Annars har vi badat i poolen mest hela dagen, jag har läst bok och njutit av en sval liten Ronja-Hansi som värmde sin badkalla kropp på min varma. Puffen har cyklat, Joxen har skruvat och grillat och jag tror jag börjar känna sommarlovet i kroppen till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0