utmaning

Vad gör vi på kvällarna? Härom kvällen utmanade Joxen mig:
-Hur många armhävningar kan du göra, med fötterna på soffan?
Det måste man ju ta reda på, jag var vid gott mod, hur svårt kan det vara? Jag la upp fötterna, satte händerna fast i mattan, funderade på vilka muskler som skulle spännas, försökte lokalisera dem och satte igång. Jag kände genast att det inte skulle gå som jag tänkt mig, armarna segnade liksom ner under mig. Det slutade med ett häpet "hhhhhhnnnnghhhh" och en plågsam armhävning tillbaka till utgångspunkten. Eftersom jag trodde att mina muskler hade mer än så att ge gjorde jag tio på knäna. Sedan hade jag muskelvärk dagen efter.

Nu vill jag utmana alla tre till fem som läser:

Hur många armhävningar klarar ni?

Släng upp fötterna på valfri soffa och sätt igång! Mitt mål är tio till hösten.

Kommentarer
Postat av: frisör fessé

min soffa är av trä, kan jag inte få göra vanliga på knäna? alt att jag gör det på jobbet, där finns en klassisk hörnsoffa i skinn. Vad sägs? kanske vi kan orda fessé olympiaden igen i sommar?

2009-06-17 @ 22:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0