det förbjudna ordet

Dosi är besatt av blodpudding. Om hon fick välja skulle hon äta det morgon, middag, kväll. Hon kan inte få nog.
Jag: -Vad vill ni äta idag?
Puffen: -Pannkaka!
Hansi: -Hydlar!
Dosi: -Blodpodding!

Kommer hon in på blodpuddingspåret är det kört, då duger inget annat. Därför är blodpudding ett förbjudet ord. När jag hämtade Hansi och Dosi på dagis en dag diskuterade vi kvällens mat.

Jag: -Ikväll ska ni få något riktigt gott!
Rolig dagisfröken:-Vad kan det vara? Pölsa kanske? Eller kanske.....blodpudding.
Jag (inombords): -Nej! Det förbjudna ordet!!!!!!!
Dosi: -Ska vi äta blodpodding? Jag ska få blodpodding!!!! Hurra! Blodpodding, blodpodding, blodpodding.
Jag: -Det blir köttbullar....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0