Joxen kom hem!

Efter en ljuvlig helg med mamma och pappa är allt bara måndag, riktig rövmåndag. Efter att ha frossat i god mat står jag ensam i stekoset från brända hamburgare, brända ägg och pommes. Ja, pommesen var också rätt bränd, men ändå lite kall i mitten.  Konstigt hur det kan bli. Barnen åt artigt, men inte mer än de behövde. Jag tuggade glatt i mig som den förebild jag försöker vara utan alltför uppenbara grimaser. Alla fick frukt trots att de inte ätit upp. Man vill ju inte att de ska svälta. Ögonen och näsan svider av dimman som svajar genom huset.

I morgon står det köttbullar på menyn, på onsdag korv, torsdagen en kombo av blodpudding och pannkaka. Kan en veckomeny bli mer oinspirerad? På fredag festar vi till det med pizza, hurra för hämtmat! Jag har inte vågat tänka på lördagen ännu, kanske har vi tynat bort då?

Någon gång ska jag gå matlagningskurs. Kanske italiensk mat. Snabba pastarätter som inte inkluderar köttbullar. Eller snabbmakaroner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0