veckopeng

För att minska skräåhögarna i barnrummet har vi börjat med veckopeng. Puffen får tio kronor när hon städat sitt rum på helgen, Hansi och Dosi får fem kronor var. Hansi plockar mest fram saker som Dosi sedan städar undan medans hon muttrar "Oj, vad hon har stökat ner!", Puffen städar motvilligt eftersom hon menar att det bara är tvillingarna som stökar ner men Dosi är mycket entusiastisk och far runt som en vettvilling.

Igår vaknade hon och var hängig och varm och tillbringade mycket av förmiddagen i sängen. När jag sa att det var dags att städa för veckopengen, men att hon inte behövde eftersom hon var febrig, flög hon upp ur sängen och började plocka undan. Grundlig var hon också, hon kröp in under sängen i sin jakt på saker och stoppade det mesta på rätt ställe.

Tyvärr, eller tur för Dosi kanske, såg det ut som vanligt senare på eftermiddagen. "Oj, vad Hansi har stökat ner, böst jag plockar upp lite." sa Dosi och började städa.

Det verkar som att Hansi sätter det lite i system att ha fått ett hembiträde. Idag sa hon att hon hade kissat i sina trosor men att hon hade lagt dem på badrumsgolvet. Jag sa att hon fick lägga dem i tvätten men Hansi menade att det skulle Dosi göra. Och det gjorde hon. Det verkar vara läge att ha lönesamtal här hemma.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

älskart! jag skrattar äntligen på riktigt idag! hurra för familjelivet!

2009-05-10 @ 18:40:45
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0