hemliga Hansi

Hansi är ju den unge som är bäst på att hålla hemligheter, det är ju känt sedan länge. Nu har hon bevisat det ännu en gång. Igår var hon lite ämlig och låg och snyftade i sin säng. Vi kom överens om att hon skulle smyga in på toaletten och vänta där. Jag lyckades finta bort Dosi som bevakade hallen genom att ge henne ett fejkat uppdrag: "hur många leksaker kan du packa ner i din ryggsäck?". Medan Dosi letade leksaker i sitt rum smög jag ut i köket, snappade åt mig två glasspinnar, smög in till Hansi på toaletten och så låste vi in oss och hade glasskalas i smyg. Vi viskade tyst tyst om storasyrror som inte låter en vara med och spela dataspel och hur ledsen man kan bli då och viskade om roligare saker också och när glassen var uppäten var Hansi glad igen. Jag fruktade utbrott av aldrig tidigare skådat slag om det kom fram att Hansi fick glass i smyg, så jag bad henne att inte berätta om kalaset för någon. Det gjorde hon inte heller. Dosi hade defenitivt sprungit ut från toaletten och ropat över hustaken:
-Jag och mamma har ätit glass och det fick inte niiiiiiiiii, men Hansi bara fnissade tyst och smög diskret ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0