Kvällsmys

Joxen fick en oväntad nattjour igår, men det gick bra. Han har fixat lediga torsdagar hela december, det är fantastiskt! Nu kommer jouråterbäringen!
Igår ville tjejerna se på film och Hansi var väldigt bestämd med att vi skulle ha kuddkrig innan de gick och la sig, så det hade vi.
Ikväll var hon för trött, hon ville bara krypa ner under täcket och berätta om en hemsk dröm där jag hade varit fången på ett högt brant berg, hon hade inte kunnat klättra upp och rädda mig. En okänd man hade försökt, men han lyckades inte heller.
Jag önskade henne en god natt utan mardrömmar, men då spände hon ögonen i mig och sa:
-Det kan inte du bestämma mamma, det kan bara Gud!
Så nu har jag och Hansi bett aftonbön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0