När det blir tyst

Smågrisarna har verkligen tittat loss på film idag varvat med pyssel och andra stillsamma aktiviteter. Frammåt eftermiddagen började det klia i busnerven på dem. De värmde upp genom att klättra på all fast inredning i köket, vilket är förbjudet eftersom vi vill att den ska fortsätta vara fast. Sedan blev det väldigt tyst. De stängde köksdörren och man hörde tasset av små fötter som smög, lite fniss och Dosi som väste "Hansiiiii, Hansiiii".
Jag smög in i köket för att se vad de höll på med, men det var tomt. Dörren till Puffens rum (som också är förbjudet område) var stängd. Jag öppnade den och vid första anblicken verkade hennes rum också vara tomt, men sedan såg jag fyra små fötter sticka ut under skrivbordet. Hansi och Dosi hade gömt sig där för att äta varsin smörgås (som jag hade sagt att de inte fick ta). Båda två log änglalikt och oskyldigt, eller så änglalikt man nu kan le med munnen fylld av smörgås.
Sedan lekte de regnbåge. Det gick ut på att de turades om att ligga på varandra så att deras kläder bildade olika färger på regnbågen. Tror jag. Det kanske var något queer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0