Födelsedagsbestyr

Om mindre än en vecka fyller Jox år, så idag ska vi bege oss ut på stan och köpa present(er). Vi har en plan och vi har repeterat hur vi ska svara på eventuella frågor. Jag låtsas att jag är Jox:
-He he, vad ska jag få i present Hansi?
-Eh eh ingenting?
-Är det riktigt säkert det?
-Jaaaa, ingenting!
-Ska jag få något av dig då Dosi?
-Nej, ingenting!
-Puffen?
-Nix, ingenting.
Andra svar vi tränat in är "Det är hemligt" eller "En bokhylla" som Dosi kom på alldeles själv som en vilseledande manöver.
Så Joxen, du är chanslös. Vi ska fortsätta träna ända tills fredag, så fråga på du. Eller gör inte det förresten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan inte "dosi dissar" bli ett återkommande tema? det klingar fint

2009-10-10 @ 18:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0