dagens

Puffen hade en kompis hemma idag och de var hemliga inne i badrummet.
-Vad gör ni? frågade jag.
-Vi har en hemlig klubb, svarade de, det här är vårt klubbhus. Kan vi få städa här, skura golvet och tvättstället och så?
-Ja, det kan ni väl få göra, svarade jag, snäll som jag är.
De skurade och städade och pratade om hur roligt det var med en städklubb. Själv läste jag en bok medan de drog över lilla toaletten och hallen också. Jag hoppas att de fortsätter med veckovisa möten i sitt klubbhus även i fortsättningen.
Sedan pysslade de, gjorde dockor av toapappersrullar och allt var frid och fröjd, men jag blev lite bestört när jag fick se dockorna och insåg att håret var riktigt hår och att Puffens hår var lite kortare och ojämnare på vissa ställen. En av dockorna hade dessutom hår som var betydligt lockigare än Puffens.
-Var har du fått det här håret i från?
-Jag klippte Hansis lugg.
Hansi kom springande och visade upp sin nya hockeyfrilla. Lugg i väldigt lockiga hår kan ju vara lite känsligt eftersom den krullar upp sig väldigt högt.
-Det göööör inget att Puffen klippte min lugg, förkunnade Hansi glatt, det gjorde inte ett dugg ont.

Kommentarer
Postat av: sargit

hihiii... så det kan bli...

ser redan fram emot alla små hyss som våra kommer garanterat hitta på då de blir äldre :)

2010-04-20 @ 00:54:56
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0