Joråsåatte.....

Puffen och jag har läst klart Kulla Gulla efter en maratonläsning på påsklovet, två timmars koncentrerad högläsning. Vad kan toppa Kulla Gulla? Skulle vi fortsätta på klassikerspåret? Vi gjorde ett försök med Anne på Grönkulla, kulla som kulla tänkte jag, men Puffen var inte imponerad. "Kan vi inte läsa Twilight-böckerna?" föreslog hon. Kan vi väl.
Nu är vi halvvägs igenom Bella och Edwards fantastiska kärlekshistoria. Puffen uppskattar, men tycker att det blir lite väl mycket prat och för lite coola vampyrgrejer emellanåt. Igår läste hon Twilight två en stund på fritids. Det hade gått bra, utom ett ord som hon behövde hjälp med. "Elfenbensvit". Det är Edward det. Andra ord hon kommer att stöta på är "marmorstaty" och "änglalik".
Puffen går i ettan, Twilight riktar sig till 12-16-åringar samt Twilightmoms som jag själv. Jag tycker vi har kommit igång ganska bra med läsningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0