reparationer

Under de senaste veckorna har jag fixar vissa skruttiga detaljer på mig själv. Jag har varit hon frisören, tandläkaren, tandhygienisten (aj aj aj, aldrig mer utan bedövning, jag hade tandläkartiden direkt efter och när jag sa: "ge mig allt du har" sa hon att det blir ingen bedövning, du ska till tandläkaren sedan och tog fram högtryckstvätten och skrapade bort fem års gamla kafferester. Aj aj aj. Jag funderade på vad som var värst när jag låg där i stolen, att föda tvillingar eller tandstenen. Jag har inte riktigt bestämt än, jag vet att tandstenen var värre än att föda ett barn iaf. Aj aj aj) och idag, ansiktsbehandling.
Jag har aldrig gjort ansiktsbehandling förr och jag är inte superimponerad. Det var mest massage i ansiktet och panflöjtar. Varför alltid panflöjtsmusik vid massage? Jag blir alltid full i skratt när det flöjtar igång och funderar på vilken musik man skulle kunna lyssna på i stället. Sisters of Mercy? Jag tror att om jag ska göra ansiktsbehandling igen ska jag göra någon sort med tunga kemikalier som skalar bort alla rynkor om det finns någon sådan.
Jag har mycket välansade ögonbryn med förstärkt färg och om jag inte hade varit så gnällig om att det sved hade jag nog inte behövt använda så mycket mascara de närmaste 4-6 veckorna, men som sagt, det sved och hon fick ta bort färgen.
Men, vilken musik ska man ta med sig på massage? Förstör man allt om man lyssnar på p3 istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0