Systrarnas veckomöte v. 5

Puffen: Hansi, du har varit lite dålig på att lägga ut protokollen från våra möten. Kom ihåg att det är viktigt att vi kan läsa vad vi har beslutat så att det inte behöver bli några diskussioner efteråt. Beslut är beslut, eller hur?
Hansi: Ja, jag är ledsen tjejer, men det har varit lite mycket nu på sista tiden. Jag ska bättra mig, jag lovar.
Puffen: Bra! Nå, till saken. Nu har ju årets melle dragit igång och det är ju kul och så, men vet ni vad som vore roligare?
Dosi: Jaaaaa! Om mamma var med nästa gång!
Puffen: Ja, just det. Vi har ju en plan för det, kommer ni ihåg? Vi har ju alla märkt att mamma låter bättre när hon släpper kontrollen över rösten, målet är att hon ska göra det lite oftare så hon själv märker vilka mäktiga röstresurser hon har.
Dosi: Planen fungerade ju utmärkt igår! Det var rena rama Malena Ernman på henne då. Fungerade mycket bättre än att rita på väggen. Tända levande ljus i sovrummet! Leka med tändstickor!  Strålande!
Hansi: Ja, problemet var ju att hon inte märkte det först, bara tog tändstickorna från oss när vi kom och skramlade med dem framför henne, men det löste ju du snyggt Dosi när du berättade för henne vad vi hade gjort.
Puffen:  Mycket bra improvisation av dig där Dosi! Såg ni mammas min när du sa det? Den måste vi få henne att lägga bort innan melle-tävlingen, annars får hon inga röster. Ångest är inte säljande, det är så 2003.
Dosi: Visst hade vi arrangerat det snyggt, jag är särskilt nöjd med hur du balanserade ljusstaken på bokhögen och att du lagt täcket precis under, Hansi. Det såg verkligen vingligt ut.
Puffen: Ja, verkligen snyggt jobbat tjejer!
Hansi: Vilka toner hon tog när hon såg det. Vilket vibrato, imponerande! "Huuuuuuset kan briiiiiiiiiinna uuuuuuuuupp! Utan att rösten sprack! Hon kan gå hur långt som helst.
Puffen: Hon är så gullig, jag tycker nästan synd om henne som blev så orolig. Men hon släppte kontrollen över rösten, så vi måste ju säga att vi lyckades.
Dosi: Lilla mumsimamsi, det kanske kunde bli ett bra artistnamn förresten?
Puffen: Visst hade ni läget under kontroll hela tiden? Brandsläckaren redo ni vet?
Hansi: Ja, självklart! Vi har ju gått en kurs på dagis i brandförsvarets regi, vi kan allt!
Dosi: Tror ni hon och pappa skulle kunna göra en duett? Han kom ju också igång ganska bra. (Brummar) "Gör aldrig om det där" (Piper gällt) "Huuuuuuuuuuset kan briiiiiiiinna uuuuuuuuup!" Jag kan inte sjunga lika gällt som mamma, det är faktiskt riktigt svårt.
Hansi: Ja, kanske, vi får fundera på om en duett är ett alternativ, med visst brukar det gå bättre för kvinnliga solister?
Puffen: Det tål ju att tänka på i alla fall. Tänk vad roligt vi skulle ha på Diggiloturnén. Vi måste börja spela in mamma, så hon får höra sig själv, hon får bara inte missa det här! Vi kör på det här så länge, alla är införstådda med veckans plan? Bra, härmed förklarar jag mötet avslutat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0