Aj aj aj aj!!!!!!!

Jag har blivit lite besatt av hårborttagning. Det började med att jag köpte ett paket vaxremsor med tanken att nu ska här ansas i sommarrabatten. Armhålor, ben och bikinilinje skulle tas om hand som aldrig förr.
Jag började med armhålan, kletade fast en remsa, blundade och ryckte. Det gjorde inte ont, kanske beroende på att inte ett enda hårstrå fastnat på remsan. Däremot var hela armhålan fylld av rosa vax, omöjligt att få bort. Jag gick vidare mot benet. Samma sak där. Jag ringde mina kunniga systrar. Bettet sa: "Du gör fel!" Jag försökte igen, på bikinilinjen. Jag gjorde fortfarande fel. Jag var rosa och kladdig och började få slut på våtservetter som var det enda som kunde ta bort gegget.
Jag insåg att jag behövde hjälp. Puffen ställde gärna upp som förste ryckare, men med samma klena resultat. Alla våtservetter var slut. Då kom Mello på besök. Hon ryckte raskt bort en stor mängd hår och på något sätt fick jag in rätta knycken. Det var mycket vax on, vax off, men sedan tog remsorna slut innan håret och jag hade fortfarande planteringar kvar fläckvis. Jag funderade ett slag på pincett, för detta irriterade mig, men har nu köpt en epilator.
Nu är jag skinnflådd, röd, blödande men har fått bort allt jag ville ha bort. Jox börjar prata om sidoeffekter med böldbildningar som måste dräneras med slangar när bakterier hittar in i hårsäckarna så jag har tvättat mig med läkarspriten. Linne känns ganska uteslutet den närmsta veckan, men man vet ju aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0