lady gaga

Jag har för tillfället röda bikinitrosor ovanpå mina strumpbyxor. Hur gick det till? Jo.....
Vi åkte för att handla examensklänningar till Hansi och Dosi. Puffen tyckte inte att hon hade något behov, för hon hade redan 21 klänningar. Jag har inte kontrollräknat, men Puffen brukar ha snorkoll på allt, så det är säkert så. I bilen lyssnade vi på radio och de pratade om lady Gaga. Vi pratade lite om henne, vad hon brukar ha på sig, vad hon heter på riktigt och spekulerade i varför hon klär ut sig/upp sig. Vi pratade om hennes tomburksfrisyr, Puffen tyckte att det vore äckligt med ölburkar i håret, men coca cola skulle gå bra. Vi kom på att vi måste prova, så fort vi kom hem skulle vi klä ut oss till lady Gaga. Jag skulle vara mamma Gaga, Puffen puffy Gaga, Hansi hansi Gaga och Dosi Dosi Gaga eller Lola Gaga. Joxen skulle få vara papparazzi när han kom hem från jobbet och fota vartenda steg vi tog.
Väl hemma kollade vi på YouTube och googlade bilder, vi måste ju veta exakt vad vi ville efterlikna. Sedan började vi med Puffy Gaga. Vi struntade i tomburkarna och rullade upp lite hår på papiljotter istället. Vi sminkade med mycket läppstift, det var viktigt hade vi förstått. Mycket ögonskugga, lite rouge, sedan röda paljetter över pannan. Puffy Gaga tyckte att det blev lite tamt och målade på ett par ögonbryn och pudrade lite också. Vi rotade i garderoben och hittade en gul genomskinlig tröja som blev en kort liten gagaklänning. Till det nätstrumpbyxor. Vi hade ju förstått att lady Gaga gillar att ha underkläderna på kläderna, så lady Puffy drog på sig ett par gula trosor som vi tyckte passade bra till tröjan/klänningen utanpå strumpisarna.
Hansi Gaga fick lite mindre smink, bara ögonskugga och läppstift, men desto mer paljetter runt ögonen och i pannan. En ballerinadräkt ovanpå strumpbyxorna blev perfekta kläder.
Dosi Gaga vägrade.
Puffy Gaga och Hansi Gaga tog med gemensamma krafter hand om sminkningen av mamma Gaga, väldigt mycket ögonskugga och paljetter blev det. Någon måste ju få prova pantfrisyren och eftersom mamma Gaga är den som har längst hår blev det jag som gjorde det. Passande nog hade jag redan strumpbyxor och tröja på mig, så det var bara att ersätta kjolen med ett par bikinitrosor och börja fota.
Puffy Gaga och Hansi Gaga poserade loss men var lite besvärad av mammarazzin, vad hände med privatlivet? Måste man ställa upp på bilder bara för att man är känd? Måste mammarazzin fota överallt, tom på toaletten?
Puffyrazzi fotade hon med och sedan kom papparazzi hem och tog över kameran.
Nu är vi avsminkade, rullar och burkar är utkammade ur håret, men bikinitrosorna är fortfarande på. Men jag öppnade inte för fiskförsäljarna.

Kommentarer
Postat av: bettet

vad kul ni verkar ha haft det! och den där gula tröjan minns jag, jag tyckte den var skitsnygg under min spicegirls period....typ 13 år sedan. det ger mig styrka att inte slänga kläder i onödan!

2010-05-15 @ 10:42:48
Postat av: Annapanna

Åh vad underbart! Gissa om man saknar att bo med dig. Jag vill också vara en av dina tjejer och bli fotad av mammarazi.

!!!

2010-06-23 @ 09:18:22
Postat av: sinkeluren

Vi kommer snart upp! Allt vi behöver är lite pantburkar o paljetter så har vi en Annarazzi och en Pippirazzi också! Herr Nilsson får vara Nizzerazzi!

2010-06-26 @ 22:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0