sjukt sjuk

Jag längtar efter tjejerna. Jag jobbade i lördags, kände mig pigg trots tidig morgon, kom hem och var med ens så slut. Halsen skrapade, orken var borta. Söndag och måndag har jag varit däckad. Tjejerna med Dosi i spetsen har varit mina hjälpredor, hämtat vatten, suttit med sina kalla händer mot min panna, ritat teckningar som ska pigga upp. Men jag har knappt märkt dem. Joxen har fått fixa allt och som han har fixat. Han har städat i rörornas röra, Hansis och Dosis rum, slängt alla trasiga barbiesar, sorterat bort alla barbieskor och gömt dem för framtida behov, slängt alla bisarra pryttlar som man inte vet vad de är. Fast jag hasade upp ur soffan och räddade Dosis hemgjorda dator.
Min uppgift i går var att hämta barnen, tänkte sätta mig i Volvon och köra till dagis men biljäveln startade inte. Igen. Jag trodde vi hade kommit förbi problemen med bilen. Det  blev promenad på darriga ben i stället. Drömmen om SUV väcks igen.
I dag laddar jag för att orka lägga Hansi och Dosi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0