valvaka

Nu har vi i familjen som får röstat, men alla har tagit ställning. Puffen röstar som jag, Hansi röstar på mig och Dosi röstar på Sverige. Nu ska Hansi och Dosi sova och jag, Jox och Puffen ska ha valvaka, Puff har gjort i ordning the, ost och kex.
Puffen skämmer för övrigt bort mig, i torsdags följde hennes kompisar med hem och de hjälptes åt att laga mat, pasta carbonara. Min uppgift var att hälla av pastavattnet, annars styrde Puffen med järnhand.
-Pastan måste svalna innan vi häller på ost och äggsmeten, annars blir det äggröra!
Hon är upplärd av Nakna kockens kokbok och Jox i en underbar kombination. Precis som sin far lagar hon mat med kärlek, kanske till mig. Innan hon och tjejerna gick hem från fritids sa hon till sin fritidsledare:
-Vi ska laga mat så mamma får sitta och slappa.
Nu hoppas vi på uselt resultat för SD så att det blir som Dosi vill, att vi röstar på Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0