på turné med "the Hansi unt Dosi show", del 2

Så var det dags för balett igen. Fyllda av förväntan, både på dansen och risifruttin innan, skyndade vi dit. Första gången får även föräldrar titta på så det var extra roligt. I år är de bland de äldre barnen i gruppen och hade lite koll på läget. Hansi fokuserade hårt på att göra alla rörelser vackert och det lyckades hon med. Dosi dansade också fint och hade snorkoll på allt som hände och hade frågor och kommentarer på allt.
Fröken sa åt alla barn att ställa sig vid elementet. Dosi förkunnade:
-Element är bra, då blir man varm.
Fröken sa att de skulle ställa sig vid andra väggen. Dosi log och ropade:
-Titta på min glugg! Jag har tappat min tand!
Fröken sa att alla barn skulle dansa som dockor. Dosi berättade:
-Min docka heter Bella och en heter Laney....
-Nu dansar vi! avbröt fröken.
Sedan dansade de en låt som började med att de skulle ligga på golvet och sova, sedan upp och stå, sedan gå på tå och sedan sova igen. När barnen sov var det snarkljud på skivan.
-Oj vad ni snarkade! skojade fröken.
-Nej, nej, det var ju inte vi! ropade alla barnen.
-Men min mamma, hon snarkar jättehögt! ropade Dosi. Hon snarkar så högt så man får ont i öronen, ingen snarkar så högt som min mamma!
För att ingen skulle missa vem som var hennes mamma vände hon sig mot mig och vinkade glatt. Själv skrattade jag så mycket att jag blev svettig, så svettig att min mobil vägrade ta emot samtal för att den var överhettad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0