superman, superman

Japp, jag är gift med supermannen. En vecka i vår har varit lite trixig att få ihop, eller inte trixig, helt omöjlig. Det är vårshowsveckan, med sena kvällar och långa dagar, svårt att passa dagistider. När vi fyllde i den heliga kalendern visade det sig att just denna av alla vårveckor skulle Joxen tillbringa i Östersund på årsmöte. Den enda veckan på året som jag jobbar varje kväll är han bortrest. Som lite extrasprits på det visar det sig att dagis är stängt fredagen denna vecka.
Jag har låst mig helt kring denna hemska vecka, funderat på vem som skulle kunna tänka sig att flytta hem till oss och sköta ruljansen och stegrat mig över tanken på att betala en barnvakt i flera dagar för att få jobba. Det känns ju surt.
Men nu har superman ställt in Östersundsveckan och tagit kompledigt fredagen.
Aaaaaaaah......livet blev ju lite skönare med ens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0