fräschfaktor

Hansi och Dosi har varit hemma från dagis i nästan en vecka. Först var Dosi sjuk och sedan har jag varit ledig. Igår började det klia i Dosis dagistarm och hon lääääääängtade verkligen dit. Hon drömde sig bort i soffan.
-G är så fräsch och cool. Hon är så snygg och fräsch.
Hansi instämde.
-Jaa, G är verkligen fräsch. Hon är fräschast i världen.

G är deras fröken, 50 + och mycket bestämd. Så bestämd att man inte riktigt vågar komma sent eller prata för högt. I alla fall inte jag.

-Är inte mamma fräsch då, frågade jag insmickrande.

Hansi teg och tittade upp i taket. Dosi klappade mig vänligt på armen, log uppmuntrande och sa artigt:
-Jo mamma, du är fräschast i världen!
Sedan mumlade hon i mungipan:
-Ungefär.....

Nu ska den ungefär fräschaste mamman gå ut med jobbet. Jag tog av mig skorna en stund och insåg att det inte var läge att åka direkt från skolan till festen. Fötterna drar ner fräschetsbetyget långt under ungefär. Något får mig att tänka på ädelost. Eller ost som stått i solen en stund. Så: först fotbad, sedan åka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0