gullungar

Jag är så stolt över mina fina gulletjejer. De är så otroligt duktiga på morgonen, klär på sig ytterkläderna själv och med gott humör och står och väntar medans jag springer runt och letar mina jeans, Puffens fruktlåda och andra saker som man inte riktigt vet var de tagit vägen.

När jag hämtade dem sprang de runt i lekhallen, överlyckliga. Dosi hade röda kinder och ångade som hon inte gjort sedan vi var på leklandet senast. De hade visat sina tatueringar för alla på dagis, alla fröknar, alla barn och alla föräldrar åtminstone en gång. Hansi är lite uttråkad av lilla avdelningen, hon vill vara på stora hela tiden.

Idag hade vi en trevlig ickebränd middag. Hansi berättade att de fått äta och vara på läsvila på stora avdelningen och var mycket nöjd. Jag ville berömma dem för att de varit så duktiga på morgonen och sa:
-Vet ni, jag har varit så nöjd hela dagen! Vet ni varför?
-För att pappa är bortrest! svarade Puffen blixtsnabbt.
Nja, inte riktigt rätt svar och Puffen hävdade sedan att hon bara skojade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0