Dosi dissar (igen).

Någon ville att Dosi dissar skulle bli en återkommande rubrik. Ja, det är ju lätt ordnat. Dagens diss:
Vi har varit på barnmarknad idag för att hitta snygga kläder till våra snygga tjejer. Jag och Joxen satsade på en utmaning á la antikrundan, vi delade på en 500-lapp, tog ett gäng tjejer var och spurtade runt klädmarknaden, den med bäst fynd vann. Detta kom vi hem med:
Joxen: En täckjacka, tre par jeans, tre tröjor, en kjol, ett par bruna mockaskor och en tunika.
Jag: Jeans till Puffen, Hello Kitty-kjol, Askungentröja, ett nattlinne, en täckjacka, en sliten overall, ett par skridskor och en låda full med Barbiesaker. Kvinnan som sålde den praktiskt taget tvingade mig att köpa den, jag sa till Puffen att Jox skulle tro att vi var galna, tanten sa "Den kostar ju bara 50 kronor" Jox kom, såg och sa: "Är du galen". Jag undrade lite själv om vårt hem verkligen behöver en fjärde Barbiehäst, två hästvagnar och en miljard skor som vi kan dammsuga upp, men tjejerna är i alla fall i Barbiehimlen. När jag skulle lyfta den stora barbielådan tog jag i så mina byxor sprack. Helt plötsligt fläktade det rejält runt baken. Puffen fick vara rumpvakt och passa så inte rumpan stack fram för mycket.
I bilen hem levererade Dosi dagen diss. Joxen ville köpa fika men antydde att den som spräcker sina byxor kanske inte ska fika så mycket. "Jag är inte tjock" hävdade jag bestämt. "Nej, mamma är inte sock" instämde Hansi. "Bara om magen" sa Dosi eftertänksamt.
Vem lyckades förresten bäst med utmaningen? I ärlighetens namn måste sägas att Jox grejer var lite snyggare, men jag köpte fler, särskilt om man räknar alla Barbieskor....

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag det var ju jag som bad om detta, bettet. Jag vill gärna ha mer. Men den här kroppssynen dina barn har, vart kommer den ifrån? är det alla disneyprinsessor? sinkeluren är inte sock eller tjock!!! jag hoppas ju på att jag ska ha ynglat av mig innom 6 år, så, ska jag bojkotta disney? går lejonkungen bra?

2009-10-11 @ 22:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0