Hunger

Jag sitter här, mager, hålögd och uttråkad. Joxen är i Dusseldorf och konferensar. Han försökte att inte se alltför nöjd ut när han skypeade tidigare idag, nerbäddad i hotellsängen. "Det är ju inte så god mat på såna här tillställningar" sa han och nämnde några rätter. Det lät iofs ganska äckligt, han hade ätit frikassé och det är ju inte gott.
KOM HEM! Jag längtar! Jag kan lätt fixa äcklig mat här hemma också! Hur svårt kan det vara att laga frikassé, vi har ju en mixer. Jag har lagat äcklig mat idag redan, soppa blev det, det är min nya matlagningsgrej som jag ska bli bra på har jag tänkt. Men jag är inte det ännu och idag har jag ätit en sats svampsoppa. Endast svampsoppa. Jag är så hungrig. Men nu räcker det med matlagning för idag, jag har fixar pannkakor till 6 hungriga tjejer. Puffen åt åtta stycken och ville ta en nionde, men då sa jag stopp. Det finns fortfarande kvar soppa, men jag kan inte äta mer soppa idag.
Förutom äcklig mat kan jag erbjuda diskussioner om neurologiska grejer, jag har faktiskt läst ro utan åror.
Eller så kan vi ju bara ha det glassigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0