Kärleken.....

Hansi är kär i sin pappa. Hon har tidigare sagt att hon vill gifta sig med honom och när han sa att han ju redan var gift med mig och undrade vad vi skulle göra med mig så tyckte hon generöst att de fortfarande kunde låta mig bo hos dem, i källaren eller så.
Idag har Hansi och Dosi funderat på om tjejer och killar kan ha samma jobb. Kan tjejer arbeta på sjukhus t ex? Hansi kom fram till att det kan de, för när de vaccinerades på sjukhuset var det en tjej som gav dem sprutan. Sedan bestämde hon att hon ska börja jobba med Joxen på sjukhuset.
-Tänk vad avundsjuka alla kommer att bli när det börjar en ny tjej och jobbar med dig pappa! Men du får inte berätta att jag är ditt barn, säg att jag är din flickvän.
Efter att ha funderat en stund till kommer hon fram till att han nog trots allt måste vara gift med mig.
-Pappa, mamma är ju kär i dig, så hon vill nog inte att du träffar en annan kvinna och gifter dig med henne. Jag får väl gifta mig med Olle i stället, konstaterar hon besviket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0