barbieslott

Vi har blivit med Barbieslott igen, det tredje i huset. Hansi och Dosi har hett önskat sig ett lika underbart slott som Puffen har och jag byggde ett åt dem i julklapp (eller jag ritade ett mönster och hejade på när träslöjdsläraren sågade ut det.) Det blev dock inte så varmt välkomnat i familjen som jag hade hoppats och nu när jag köpte ett nytt på Blocket åt tjejerna sa Hansi:
-Nu kan vi ju slänga det gamla.

Puffen blev lite stött eftersom hon var med och målade julklappsslottet och som byggnadskonstruktör blev jag också lite sårad, men Hansi gick med på att använda vårt slott som trädgårdsannex till det nya slottet. Det är ljusblått och plastigt, enormt och helt underbart. Jag trodde att det skule vara ganska nätt, som Puffens slott,men det är lika högt somHansi och brett som en normalstor byrå,men Hansi och Dosi är nöjda och Puffen planerar att leka med sina systrar i det imorgon så snart de vaknar vilket luktar sovmorgon, så jag är också lycklig.

Jag har lyssnat på dockteater hela kvällen, Laverna, Rosa, Bella, Erika, Genevive, Anne-Lise och de andra barbieserna verkar trivas i sitt nya hem. Dosis dockor går in och ut genom dörren i slottet, Hansis ligger i sängen eller åker i hissen. När de möts planerar de hur Madame Karp ska dö: "Hon får flyga, jag fixar det." säger Barbieundercovermördaren Erika som inte längre vill vara sömmerska i Madame Karps skrädderi. Det är mycket njutbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0