Hansi busar

Hansi har busat idag. Hon åt sin kära risgrynsgröt till lunch och bad om en portion till. Det fick hon förstås men den ville hon inte äta upp och den blev stående.

När vi hämtat Puffen och fikat och haft oss ville Hansi ha mer gröt, men eftersom jag tyckte den hade fått en viss mognad sa jag nej.

-Men jag vill ha gröt med kanel och socker!

Jag sa nej och fortsatte prata med en syster i telefonen. Hansi försvann ur synfältet men jag hörde hur hon bankade på något. Jag trodde hon hittat en gammal bultbräda och var glad att hon glömt bort gröten. Efter en stund tittade jag under bordet, där Hansi satt med sin gröttallrik och slog kanelburken mot tallriken. Gröten var väldigt brun.

-Men du skulle ju inte äta någon gröt nu!
-Men mammaaa, du kan inte se mig!

Jag tog gröten och Hansi försvann igen. Jag gick och letade efter henne och när jag kom in i hennes rum var täcket misstänkt toppigt. Dosi hjälpte mig att leta och när vi ropat en stund lyfte Hansi på täcket, log stort och viftade nöjt med en påse jordnötter. Förbjudna nötter, inte avsedda för barn, något Hansi är väl medveten om.

Dagens filosofiska fråga à la Hansi: Om något händer, men mamma inte ser det, har det verkligen hänt då? 


Kommentarer
Postat av: elisabeth

jag kan svara på detta: om man gör något förbjudet som mammor inte gillar och de inte ser det har det inte hänt, frågar mamman om det får man absolut inte ljuga, men man kan undanhålla information så lång det bara går, men aldrig ljuga, då får man svart tunga

2009-02-04 @ 16:42:05
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0