Lovet börjar tidigt

Hansi och Dosi var i sjunde himlen när vi hämtade Puffen på fritids idag. Hon var nämligen på badhuset vilket gav dem en hel kvart med Sinkepojken, numera uppgraderad till "den älskade Sinkepojken" eller "den lille nissen". Efter att ha blivit skallad i skrevet ungefär tusen gånger är jag inte övertygad om att den stora kärleken är besvarad.
-De är väldigt....livliga, sa han med ett skevt leende.

När vi gick hem sa Hanna:
-Pappa måste undersöka mig när vi kommer hem. Sukdomen har gjort mig suk.

-Det finns inga sjukdomarrrrrr, kontrade syrran.

Några spyor senare vet vi att Hansi hade rätt och Dosi fel och att lovförbannelsen förföljer oss. Ett lov utan sjukdomar i Röda hästen? Skulle inte tro det, ska aldrig mer tro det.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

jag skrattar, inte åt spyorna, men allt annat. syrrornas övergrepp på sinkepojken, deras samtal om sukdomars vara eller icke vara, de är så roliga! hoppas att den blir kortvarig, sjukdomen alltså!

2009-02-13 @ 14:44:41
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0