snabba hopp mellan olika världar

Jag har levt många olika liv idag. Dagen började med lite pulkaåkning. Alla barn och Joxen, snö som sprutade, fartvind i håret.

Sedan snabb dusch och bussen till en yllebroderikurs hos hemslöjden vilket var kul och inspirerande men lite bisarrt, många tanter med vitt hår som tjoade högljutt över tjusiga tygstycken.

Därefter hade jag den stora lyckan att äta middag och dricka vin med en av mina favoritpersoner tills hon skulle ta tåget och jag bussen hem (via macken för att inte missa min del i förberedelserna av schlagerfesten,ostkrokarna).

Snabb promenad hem för att om möjligt gå bort vinfryntligheten. Det duger inte med vinstinna mammor när det ska tittas på schlager, inte ens om de har med sig ostkrokar. Alltså var det en mycket tillnyktrad mamma som bänkade sig i soffan när klockan slog åtta, även om Joxen tittade på mig och tänkte "här luktar sprit." Men han sa det inte högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0