delfinal fyra

Melodifestivalen är slut, det råder lite förvirring om nästa vecka, är det paus då? När är egentligen finalen? Vad gäller nästa helg, är det bara en vanlig lördag? Tur att mormor och morfar kommer så det blir lite partystämning ändå. 

Vi har ju använt oss av ett avancerat röstningssystem designat av Puffen där mick är det bästa och kludder det sämsta. Däremellan har vi kryss och hjärta. Jag insåg ikväll att jag suttit och ritat snoppar istället för mickar i fyra veckor.  De är ju ganska lika, eller så är det något undermedvetet.

Kvällens festival skördade flest kryss och kludder och minst antal mickar (typiskt, när jag äntligen lärt mig rita dem rätt!) men vi har efter flera veckors träning fixat konceptet. Som vanligt började Puffen piffa redan vid sextiden, puffa kuddar, ställa ut ljusstakar, plocka undan och göra fint. Vi ställde inte fram godiset för tidigt och klockan åtta var vi redo. Puffen hade fått en äkta melodifestivalattiralj, en skallra med roterande ljus i, av sin kompis mamma som varit på förra veckans delfinal i Leksand. Puffen snålade med batteriet och tände bara när det var micklåtar, dvs Agnes.

Godiset var perfekt avvägt, chips, choklad och ostkrokar. Puffen och jag delade en egen liten skål så vi skulle slippa röra oss för mycket ur soffan, tänk vilken visdom som följer med flera veckors erfarenhet. Puffen tävlade glatt om ostkrokarna med stenkrossen och erbjöd mig generöst de sista,men jag tappade lusten när hon outade att hon hade pruttat i skålen. Hur det gått till vet jag inte,men man vill ju inte chansa i sådana situationer så fem ensamma ostkrokar ligger och skramlar i en skål. Jag måste komma ihåg att slänga dem så inte Hansi och Dosi glatt ovetande mumsar i sig pruttkrokarna imorgon.

Puffen var inte överentusiastisk över låtarna ikväll så vi sparade lite på telefonräkningen och hon hann t o m borsta tänderna innan hon somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0