Måns och Greta del 2

Hansi är överförtjust i Måns och Gretasagan och berättar den gärna själv. Igår underhöll hon oss med en Måns och Greta-monolog de luxe vid middagsbordet. Hon har väldigt ljus och glad röst och läspar lite vilket ytterligare förhöjde effekten. För att göra dramatiska poänger håller hon ut armen, något böjd, med handflatan uppåt, en gest som jag märker att jag själv har börjat med. Eller kanske började jag med den och Hansi tog efter? Hon ser hur som helst väldigt söt ut när hon sitter så.

-Nu ska jag berätta om Måns, nej Hans, nej....Måns och Greta. De kom till ett pepparkakshus och började äta och slicka, nej, nu blev det fel, det är bäst jag tar det från början. Måns och Greta hade en styvmor som tog med dem ut i skogen, pappa, du får inte säga något, var tyst nu, var tyst, ja, jag tar det från början.....

När hon berättat färdigt erbjöd hon sig genast att ta den en gång till. Imorgon ska hon ge sig i kast med mästerkatten i stövlarna. Det kan mycket väl bli dagens höjdpunkt.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

hysteriskt kvinnoskratt ekar i huset återigen! jag älskar´t! jag längatr så mycket efter de tre små grisarna. jag vill oxå vara med, äta din goda pastasallad och lyssna till sagor berättade i bättre versioner av ljusa röster! och när de somnat kan bettet och sinkeluren dricka rrrrrrrövin! och kanske krossa några chips!

2009-01-14 @ 21:00:33
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0