mexikansk fest

Igår var det fest med mexikanskt tema på jobbet. För mig blev det en afton som Askungen. Det mexikanska temat vållade stort huvudbry, hur klär man sig mexikanskt?  Kan man komma som nachobuffe? Det verkade krångligt så sombrero, lösmustasch och poncho verkade vara de hetaste alternativen, men jag hade bara poncho och ingen hjälp vare sig från god fe eller möss, så jag googlade lite på mexiko och kom fram till att de gemensamma nämnarna var mycket hår, stora bröst och röda läppar. Det fixades med hjälp av locktång, bröst på burk och läppstift. En poncho på det och mexikanska stilen var fixad.
-Ser jag mexikansk ut Jocke?
-Nej.
Rött skärp på.
-Nu då?
-Nej.
Rött skärp av.
-Nu då?
-Nej.
Jag bestämde mig för att jag var tillräckligt mexikansk men råkade hälla ut 1000 pärlor på golvet i jakt på ett mexikanskt rött nagellack. Askungen måste plocka upp bönor ur askan i spisen, jag separera pärlor från smulorna på köksgolvet. Nåja, vad är väl en bal på slottet? Med hjälp av Dosi fixade vi fixet och jag  kunde traska iväg och förlusta mig. Jag missade tolvslaget men kom hem med båda skorna i behåll.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

sinkeluren på fest! hurra för dej! de är inte ofta det! jag ska på punkspelning på verket! du vet de där stället som av stockholmare kallas svartklubb, hahaha

2009-01-10 @ 18:02:52
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com
Postat av: Johhan

Jag satt och läste här och så hade du skrivit på febben. Jag kom igår, nu är jag hungrig. Konstigt konstigt

2009-01-11 @ 11:23:42
URL: http://www.likopingsbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0