sagostund

Aaaah så skönt! Med enad föräldrafront har vi lyckats avleda Dosi från mammafamnen och jag kan numera äta tvåhänt igen. Dosi är sitt strålande jag igen och målar för närvarande Maggan och Kicken, en släkting och hennes katt som hon träffade i somras och som gjorde stort intryck. En söt, nästan hårlös men silkeslen katt som är ute och promenerar i koppel! Nu har hon målat tre Maggan och Kickenbilder och vill skicka en till Kicken så att han har något att titta på.

På kvällen när vi läser sagor brukar jag ibland testa lite hur mycket de kommer ihåg och hur mycket de lyssnar. En kväll började jag läsa på allt bredare norrländska och efter ett tag ropade de i kör: Vad kooooonstigt du pratar, sluuuuuuta.

Igår testade jag att byta ut ord i Grodprinsen. När groda blev padda stoppade Dosi: "Mamma, det ska vara groda!" När pappa blev far: "Det ska vara pappa." De tog nästan alla och ibland hann jag läsa flera meningar innan de stoppade mig och synade. Petter och hans fyra getter brukar de få läsa för mig, för den kan de utantill.

Puffen kräktes imorse några gånger, men det verkar vara en lätt magsjuka för nu har hon ätit lunch utan att spy upp den. Hoppas den inte sprider sig. Vi ska vara friska nu! Allt annat är orättvisa!

Kommentarer
Postat av: bror

Ska se om Petter sitter kvar efter dryga 20 år.



I sin stuga bodde Petter med sin katt och fyra getter. Första geten hette Röd den åt bara smör och bröd, andra geten hette Blå den var starkare än två. tredje geten hette Gul den var julbock varje jul. Fjärde geten hette Vit den var känd för sin aptit. Hela dagen måste Petter valla sina fyra getter. Röd och Blå och Gul och Vit sprang i skogen hit och dit. Men i skogen i en sten bodde trollet Ludenben. Ludenben var alltid arg alltid hungrig som en varg. Petters getter åt han opp, fastän Petter ropa STOPP! Hem till stugan gick sen Petter med sin katt men utan getter. Nej det gick inte. Murresvart kommer iaf att springa fort som blixten tills han träffa vännen sixten. Dumma minne

2009-01-04 @ 17:38:56
URL: http://www.likopingsbloggen.com
Postat av: sinkeluren

Ganska bra för att vara 20 år sedan. Men jag undrade just var Murre Svart tagit vägen? Du får träna med HD när vi ses.



Hansi och Dosi ropar "Stopp" så väggarna bågnar, det brukar vi läsa två gånger för att det är så bra att ropa stopp ibland.

2009-01-04 @ 17:47:48
URL: http://sinkeluren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0