Sammanträde i syskonskaran

Tjuvlyssnat från systrarnas veckomöte:

Puffen: Vilken tur att vi installerade det där toalettlarmet så att vi vet när mamma ska gå på toaletten.

Hansi: Ja, det var verkligen en bra idé. Det är så praktiskt att det larmar när hon trycker ner handtaget till toalettdörren. Men ibland lyckas hon ju smita in och låsa dörren. Vi borde kanske ha ytterligare ett system, typ vakter eller så.

Dosi. Ja, vad kan det kosta? Skit också att vi inte får veckopeng ännu. Men vi kanske kan dela på vaktandet vi tre?

Puffen: Där tänkte du verkligen till Dosi, klart vi kan hjälpas åt, vi har ju lyckats skapa ett så bra system för att täcka nattens alla timmar, vi kanske kan följa samma principer i detta, för det är viktigt, jag understryker viktigt, att mamma under inga omständigheter får sitta själv på toaletten. Jag har hört talas om mammor som fösvunnit där inne. Det får bara inte hända, vi har ju bara en mamma. Hansi, tänk på hur läskig styvmamman i Måns och Greta är, så förstår du vad jag menar.

Hansi: Ja usch!

Dosi: Ja, jag har också hört de där historierna om försvunna mammor, men jag trodde att det var skrönor.

Hansi: Nej,en tjej på mitt dagis känner en kille och hans storasyster har berättat om en mamma som faktiskt försvann. Ska vi inte försöka anlita Securitas i alla fall, det är viktigt att det fungerar, jag vet inte vad jag skulle göra om mamma blev tvungen att bajsa ensam. Och vi måste ju tänka på HENNES känslor också, tänk om vi inte var där med henne hur övergiven hon skulle känna sig.

Dosi: Ja, jag vet, en gång hann jag inte in, men då ställde jag mig utanför och skrek och bankade på dörren så hon skulle veta att jag fanns där, så att hon inte skulle känna sig övergiven.

Instämmande mummel från systrarna

Puffen: Har vi beslutat då att vi kör vi på toalarm och vaktsystem och försöker ta reda på vad Securitasvakter kostar? Dosi, du som är sekreterare, har du skrivit protokoll? Hansi, som kassör får du i uppdrag att ta reda på vad vakter kostar. Själv skriver jag vaktschemat och börjar diskutera veckopeng med mamma och pappa. Mötet är härmed avslutat.


Kommentarer
Postat av: elisabeth

jag har haft en stark längtan efter barn idag, men nu? inte så mycket. jag kommer ihåg den ljuva aupair tiden, då fick man minsann inte gå på toa själv inte, då stod det barn utanför dörren och var ledsna och oroliga. det är kanske kul med "pluppet", eller vad kan det vara?

2009-01-18 @ 23:22:26
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är lukten de vill åt!

2009-01-19 @ 22:38:43
Postat av: Anna

Jag skrattar ihjäl mig!!

2009-01-20 @ 11:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0