Sticky Steve på diskret promme.

Filip och Fredrik skriver i Tre nötcreme och en moviebox om att när man är liten så väljer man kompisar efter hur nära de bor, ju närmare desto bättre vän. Jag undrar om man inte kan applicera det på trettioåringar också? Inte på så sätt att man inte tycker om sina vänner långt borta, för det gör jag ju verkligen, jag saknar dem något enormt och skulle inte ha något emot att bosätta mig i en liten by där jag handplockat vilka som bor. (Kan ingen göra mig till Gud så jag får bestämma sånt? Kom igen, lägg era liv i mina händer, jag kan göra oss alla lyckliga!)

Däremot så träffas man ju inte så ofta, i vår familj träffar vi ju knappt någon. Helgen kommer som en lika stor överraskning varje vecka som det faktum att det faktiskt kommer snö på vintern även här i södern och vi inser försent att, hoppsan, alla var visst friska, vi kan ju göra något!

Kan svaret på dilemmat vara grannar? Folk i samma ålder som bor inom spottavstånd och i de flesta fall har barn som barnen gillar? Filipoch Fredrikspaningen gäller kanske både för små barn och deras föräldrar? Vi bor ju i ett stort område så det borde ju finnas en del roliga människor i närheten fast man inte vet om det?

Igår slog jag två flugor i en smäll och gick ut och promenerade med en granne. Motion och sällskap på samma gång. Det var roligt. Jag har redan börjat planera grillfesterna, fast det tänker jag inte tala om förrän frammåt våren. Jag är ju inte Sticky Steve.....

Kommentarer
Postat av: Johan

Hur är det med familjemedlemmar? Är man bättre ju närmre man bor? blink

2009-01-23 @ 11:44:39
Postat av: Sinkeluren

Familjemedlemmar ska också bo i min by när jag blir Gud!

2009-01-23 @ 16:39:43
URL: http://sinkeluren.blogg.se/
Postat av: elisabeth

haha i min drömvision som jag hade under en period på gymnasiet(när jag var bäbis och familjeplanerings galen) så bodde våran familj med respektive familjer i ett stort fanny och alexander hus, men jag tycker att byn lät mkt bättre! slöjdlan!!!!!

2009-01-24 @ 12:03:08
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0