Systrarnas veckomöte, vecka 5


Puffen: Våra föräldrar tror att de är så listiga! Ligga på en luftmadrass, tror de verkligen att det kan stoppa oss?

Hansi: Jo, men det har ju varit lite trixigare att få sova i deras stora sköna säng den senaste tiden.

Puffen: Jo nu ja, men det är ju bara en tidsfråga. Hur länge tror du att de kommer att idas gå tillbaka med oss till våra sängar? Tro mig, jag har flera års erfarenhet av det här. De håller ut en vecka eller två, inte mer, sen är det fritt fram igen.
Men det är bra att ni hjälper till mer nu, jag blev ganska trött när jag fick dra hela lasset själv.

Dosi: Allvarligt, jag fixar inte att sova i mammas armhåla. Håret blir inte så fräscht då, jag vill lukta jordgubb, inte gummsvett. Är det okej om jag kissar i sängen istället?

Hansi: Ja, det är en bra strategi, då måste mamma eller pappa stanna uppe sent och ta dig till toaletten och det tar ju ett tag att byta lakan och så, så du har nog täckt din del av natten.

Puffen: Kom ihåg varför vi gör det här nu tjejer! Vad är det som händer om föräldrar får sova ostörda?

Hansi och Dosi i kör: Man får en lillebror.

Puffen: Just det! Vill vi ha en lillebror? Svar nej! Vi vill ha en hundvalp och det kommer vi aldrig att få med en baby i huset. Hansi, kom ihåg att gråta ynkligt när du kommer tillmamma och pappa pånatten. Målet är att väcka medkänsla.

Hansi: Så här? Buhu hu hu snyft snyft buhu?

Puffen: Bra! Var oemotståndlig, kryp ner nära intill och krama hårt, jag har sett hur du brukar göra och det verkar ju funka bra. Kom ihåg att mamma innerst inne tycker att det är väldigt mysigt när vi kommer. Jag kommer att fortsätta lägga båda händerna under ena kinden, le och smaska lite gulligt.

Hansi: Ska jag skriva upp körschemat så vi kommer ihåg det? Hur låter det här?

20.00-23.30: Vakna vid oförutsägbara tidpunkter. Förvirring är bra, de ska inte veta vad som kommer att hända.
23.30: Dosi ska kissas. Om de försöker innan ska du vägra så de måste stanna uppe ett tag till. Kom ihåg, det här är mycket kritiska timmar.
00.01: Puffen springer till mammas och pappas säng. Verka lite förvirrad, var gullig. Om de leder tillbaka dig, ge inte upp. Fortsätt springa in med 10 minuters intervall.
01.30: Hansi tassar in. Var oemotståndlig.
02.30: Dosi kissar i sängen.

Dosi: Måste jag göra det varje natt? Det är så himla blött och äckligt.

Puffen: Vill du hellre sova i mammas armhåla då?

Dosi: Nej, du har en poäng där. Okej, fortsätt Hansi.

Hansi: Ja, var var jag nu.....Dosi kissar i sängen. Vad brukar det ta? 20 minuter med dusch och allt?

02.30-04.00 Puffen sparkar på pappas snopp. Det borde minska risken för en lillebror, eller vad tror ni?
06.00: Vi kan turas om vem som måste gå upp. Det bästa är ju om jag och Dosi går upp och kräver välling. Du gör så mycket under natten Puffen så du kan behöva sova lite längre på morgonen så du orkar med skolan.

Puffen: Tack så mycket Hansi. Jag tycker det här blev ett riktigt bra schema. Tillsammans ska vi nog klara av det här. Om ni blir trötta, tänk bara på hur gulliga hundvalpar är. Luftmadrass! Det trodde de skulle funka! Pffff!!!! Kom ihåg, fortsätt vara oemotståndliga. Får vi bara mamma på fall så orkar inte pappa genomföra det på egen hand. Härmed förklarar jag mötet avslutat.







Kommentarer
Postat av: elisabeth

först skrattade jag, sedan tycte jag synd om er(föräldrar) jag tycker att det behövs en lillebror! tänk en liten minijox eller minizorra fast i pojkform. hurra

2009-01-30 @ 18:35:55
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0