afasi

Visst heter det afasi när man tappar namn på välbekanta företeelser? Jag tror jag har det. Det verkar bli VAB-dag idag, Hansi vaknade av ont i magen inatt och somnade inte riktigt om igen. Nu ligger hon utslagen i soffan och hulkar när hon sitter upp. Dessutom har ju jag afasi. Jag skulle ropa på det största barnet i morse:

-Christina! Kom hit ett tag!

Sedan kom jag på att hon heter ju faktiskt inte Christina, men vad var det nu hon hette nu igen då? Tänka tänka tänka...

-Bettet....

Jag ska nu ägna dagen åt att repetera namnen på mina tre barn (Puffen,Hansi, Dosi, Puffen, Hansi, Dosi) och försöka dricka kaffe utan att det rinner ur munnen. Samt rätta lite vilket var min huvudsyssla för dagen egentligen.
 

Kommentarer
Postat av: elisabeth

men ordet afasi som jag aldrig har hört tidigare kom du ihåg iallafall...jag tror helt enkelt att du längtar lite extra efter att få ha kvalitets syster tid. för hur många år sedan är det? jag röstar för!

2009-06-01 @ 19:36:35
URL: http://www.missbissiboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0